Gissa position

Bilden var så hoptryckt så man blev lite lurad, det var ledtrådarna som visade vägen.
Vet inte om någon ska gissa på bild #12977, jag kan den inte.

Tar en till så länge. Vad heter fjället?

Calle

Bilagor

• IMGF_216.jpg
    IMGF_216.jpg
    91.7 KB · Visningar: 488

avslutad210712

Gäst
Alisbuolda vid Alesjaurestugorna

Ändrade eftersom jag tänkte lite fel på första svaret *L*

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Visst är det Allak, helt rätt!

Calle
Gött!
Vad heter den här höjden?
Den kan nog vara lite klurig så en ledtråd är att jag står på ett fjäll vars namn har samma första led som både vattnet vi skymtar till vänster om höjden och jokken som rinner till höger har (den senare syns inte i bild).

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    24.5 KB · Visningar: 380
Gött!
Vad heter den här höjden?
Den kan nog vara lite klurig så en ledtråd är att jag står på ett fjäll vars namn har samma första led som både vattnet vi skymtar till vänster om höjden och jokken som rinner till höger har (den senare syns inte i bild).
Svårt, så här kommer en ledtråd till; vi befinner oss en dryg dagsmarsch från Kvikkjokk.

Kluriga bilder på sistone, men jag ska försöka att gissa på. Höjden heter Biellok, du står på Skielldavarre, ser skymtet av Skielldajavrre (Alep?), men inte ser Skielldajåhkå?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips