Gissa position

Bilden var så hoptryckt så man blev lite lurad, det var ledtrådarna som visade vägen.
Vet inte om någon ska gissa på bild #12977, jag kan den inte.

Tar en till så länge. Vad heter fjället?

Calle

Bilagor

• IMGF_216.jpg
    IMGF_216.jpg
    91.7 KB · Visningar: 487

avslutad210712

Gäst
Alisbuolda vid Alesjaurestugorna

Ändrade eftersom jag tänkte lite fel på första svaret *L*

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Visst är det Allak, helt rätt!

Calle
Gött!
Vad heter den här höjden?
Den kan nog vara lite klurig så en ledtråd är att jag står på ett fjäll vars namn har samma första led som både vattnet vi skymtar till vänster om höjden och jokken som rinner till höger har (den senare syns inte i bild).

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    24.5 KB · Visningar: 379
Gött!
Vad heter den här höjden?
Den kan nog vara lite klurig så en ledtråd är att jag står på ett fjäll vars namn har samma första led som både vattnet vi skymtar till vänster om höjden och jokken som rinner till höger har (den senare syns inte i bild).
Svårt, så här kommer en ledtråd till; vi befinner oss en dryg dagsmarsch från Kvikkjokk.

Kluriga bilder på sistone, men jag ska försöka att gissa på. Höjden heter Biellok, du står på Skielldavarre, ser skymtet av Skielldajavrre (Alep?), men inte ser Skielldajåhkå?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips