Gissa position

Vattendraget ger mig ingen ledning, men den flacka terrängen med förmodligen mycket myr och högre vegetation enbart på de låga kullarna skulle kunna indikera att vi är kvar längst uppe i norr. Rätt eller fel?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kompletterande ledtråd i form av en ny bild från området kommer ikväll, men jag kan avslöja att den diffust bruna fläcken som finns i bilden (i bäckens förlängning) är ett hus, och att huset ligger vid en sjö. Upplösningen går ju ned när man laddar upp bilder på utsidan, huset gick att identifiera på originalet.

Ingen gissning men ett litet tips som kanske kan göra de uppladdade bilderna lite mer intressanta. Det är riktigt Daniel att upplösningen inte blir den bästa när du laddar upp bilden i tråden. Du kan då ladda upp din bild på ”Mina bilder” och få en högupplöst bild. På ”Gissa” kan du sedan länka till bilden som exempelvis denna bild från dig - https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=63514

Det går även att länka till stort format. Denna länk hittar man under "Redigera" - ”Bildinformation”.

Senast ändrad:

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Här ser man vattendragets fortsättning från i stort sett samma punkt.

Bilagor

• IMG_0047.jpg
    IMG_0047.jpg
    77.1 KB · Visningar: 449

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.