Gissa position

Vattendraget ger mig ingen ledning, men den flacka terrängen med förmodligen mycket myr och högre vegetation enbart på de låga kullarna skulle kunna indikera att vi är kvar längst uppe i norr. Rätt eller fel?

Kompletterande ledtråd i form av en ny bild från området kommer ikväll, men jag kan avslöja att den diffust bruna fläcken som finns i bilden (i bäckens förlängning) är ett hus, och att huset ligger vid en sjö. Upplösningen går ju ned när man laddar upp bilder på utsidan, huset gick att identifiera på originalet.

Ingen gissning men ett litet tips som kanske kan göra de uppladdade bilderna lite mer intressanta. Det är riktigt Daniel att upplösningen inte blir den bästa när du laddar upp bilden i tråden. Du kan då ladda upp din bild på ”Mina bilder” och få en högupplöst bild. På ”Gissa” kan du sedan länka till bilden som exempelvis denna bild från dig - https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=63514

Det går även att länka till stort format. Denna länk hittar man under "Redigera" - ”Bildinformation”.

Senast ändrad:

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Här ser man vattendragets fortsättning från i stort sett samma punkt.

Bilagor

• IMG_0047.jpg
    IMG_0047.jpg
    77.1 KB · Visningar: 445

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.