Gissa position

Lägger upp igen då som kanske är svårare. Var är detta?

Bilagor

• FB_IMG_1516192176965.jpg
    FB_IMG_1516192176965.jpg
    34.6 KB · Visningar: 330

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Ska tillögga att jag inte minns om bilderna är tagna på exakt samma punkt. Men väldigt nära varandra. Här kommer ytterligare ett perspektiv men utan dimman som på första bilden

Bilagor

• FB_IMG_1516210016853.jpg
    FB_IMG_1516210016853.jpg
    136.3 KB · Visningar: 295
Det ser ut som Nuortap Oalgasjjiegna, där borta...kan du kanske stå på Tjåggnåris?

Ser nu att du har rätt här från början. Illa av mig. Det måste va Tjåggnåris som syns på bilden. Sett från botten av sydkammen på svarta spetsen.

Fick för mig att det va svarta spetsen sett från botten västkammen, som på sista bilden. Va ett tag sen jag va där och minnet inte 100.

Din tur Brunobrun!

Ser nu att du har rätt här från början. Illa av mig. Det måste va Tjåggnåris som syns på bilden. Sett från botten av sydkammen på svarta spetsen.

Fick för mig att det va svarta spetsen sett från botten västkammen, som på sista bilden. Va ett tag sen jag va där och minnet inte 100.

Din tur Brunobrun!

Hahahahaha! Så kan det gå...

Ok, jag ska leta upp en bild ikväll. Har kollat tidigare, men inte hittat nånting jag tyckte var värt att lägga upp, men jag får kanske omvärdera. :)

Ok, nu har jag letat reda på en bild. Var är vi och vad kan den där kullen till höger heta?

Svårt? Ingen aning...

Bilagor

• a.jpg
    a.jpg
    29.8 KB · Visningar: 305

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips