Gissa position

Nu kring Julen vill man gärna krypa in i värmen när det är kallt och blåsigt ute.

Vilken välkänd stuga är vi på väg till?

Bilagor

• fullsizeoutput_493d.jpg
    fullsizeoutput_493d.jpg
    26.9 KB · Visningar: 382
Har aldrig besökt de trakterna, som lycka är finns det en websida som ger en bra beskrivning av fjelds däromking :)
Nästa bild kommer här, var tältar vi nu?

Bilagor

• IMG_0237.jpg
    IMG_0237.jpg
    45.8 KB · Visningar: 283

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ledtrådsbilderna kommer här, men de behöns inte, Cievrraláhku är rätt, fast fotoriktningen är snarare sydöst. Man ser Cievrracohkkas karakteristiska topp på bilder. Din tur!

Bilagor

• IMG_0312.jpg
    IMG_0312.jpg
    44.8 KB · Visningar: 428
  • IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    39.8 KB · Visningar: 431
Rätt men ändå fel. Tyckte inte jag såg ravinen, men den finns förstås därborta ändå.

Här i juletider en bild på Tomtens sommarstuga. Vad heter den?

Bilagor

• Foto0310.jpg
    Foto0310.jpg
    63.2 KB · Visningar: 408
Stilen på stugan ser ut som att den finns i Västerbotten, många röda stugor där...
Så för att ringa in området börjar jag gissningen där.

Calle

Stilen på stugan ser ut som att den finns i Västerbotten, många röda stugor där...
Så för att ringa in området börjar jag gissningen där.

Calle

Din inringning fungerar utmärkt Calle! Visst är vi i Västerbottenfjällen. Men sååå många röda stugor finns det väl inte att välja mellan? Bilden ger ju ändå en viss bakgrundsinformation.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.