Gissa position

Kanske är ni här?

Bilagor

• P1010071.jpg
    P1010071.jpg
    64.6 KB · Visningar: 410
Japp, östra Siellavaggi, mellan Honga och Siellacohkka. Min bild är åt sydöst, din mot nordväst. Ganska stenigt område där.
Nästa bild, var är vi?

Bilagor

• IMG_0115.jpg
    IMG_0115.jpg
    67.6 KB · Visningar: 336

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Tältade just intill med en fin (och i den här tråden känd) utsikt från tältet (fast åt det andra hållet). Vilken utsikt då?

Bilagor

• 277_liten.jpg
    277_liten.jpg
    69.7 KB · Visningar: 470
Rätt

Javisst, platsen är strax ovanför Stállegorsa så du är helt rätt ute. Ska man vara riktigt petig så var just själva Kebnekaise dold bakom närmsta klippkanten här.

Min ledtråd var tänkt att vara lite tvetydig så att den även skulle gå att tolka som att det gällde den i tråden kända vyn (d.v.s. din bild #11339) åt det andra hållet:276_liten.jpg
Bra jobbat, bollen är åter hos dig!

Senast ändrad:
All det här googlandet tog musten ur mig (att hitta just de rätta snöfläckar i hela den svenska fjällvärlden) så ja passar på och låter någon annan lägga nästa bild, var så goda!

=D Med den kommentaren är det ju nästan omöligt att motstå frestelsen att lägga upp ytterligare en bildgåta med snöfält... :) Men googla nu inte så mycket att det blir till men för hälsa eller välbefinnande, fler ledtrådar kommer (vid behov).

Bilagor

• 2385_liten.jpg
    2385_liten.jpg
    84.1 KB · Visningar: 429

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.