Gissa position

Snyggt Camilla! Visst är det dasset vid Ekorrdörren. Kopplingen till Stockholm är så klart att vår vackra huvudstad ibland kallas för Eken. Stafettpinnen är din.

(Är det bara jag som brukar fota ut genom dassdörrarna i fjällen? Borde jag söka hjälp?)

Ha, ha, ja det var ju inte riktigt rätt med ledtrådarna men blev rätt på platsen ändå.

Här kommer en ny bild från en fin men kylig tältplats.

Bilagor

• 071.jpg
    071.jpg
    16.2 KB · Visningar: 341

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, Pallentjåkka 1737 m är rätt, såsom är också Gaskariehppi och Kåtotjåkka, här i en mer zoomad bild. Nästa bild, var så god!

Bilagor

• IMG_3736.jpg
    IMG_3736.jpg
    32.5 KB · Visningar: 436
Ja, Pallentjåkka 1737 m är rätt, såsom är också Gaskariehppi och Kåtotjåkka, här i en mer zoomad bild. Nästa bild, var så god!

Hej!

Härliga bilder! Jag har själv inte bestigit varesig Pallentjåkka eller Kåtotjåkka, men de är helt klart med på min to-do-lista. :)

Jag lägger upp en ny bild ikväll eller imorgon, om inte någon annan skulle hinna före.

Mvh F

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.