Gissa position

Bild #11025
Kan det vara Gáhppojohka i närheten av Gappohytta? Bilden kanske rent av är tagen i Norge men söderut i riktning mot Sverige?
Mvh/Rickard

Intressant gissning där mycket stämmer! Men vi ska alltså en bra bit söderut, dock är vi norr om Torne träsk.

Om man är riktigt petig så är det inte en renvaktarstuga vi ser i bilden, utan flera! Detta framgår också av Fjällkartan.
 
Jamenvisst! Guollejávri ligger ungefär mitt emot Abisko och härifrån rinner Vákkejohka in i Norge, bara ett stenkast från Salmmejohka som istället väljer Torne träsk.

Tack alla för engagemanget, roligt att så många deltar i gissningen. Ny bild!
 
Medan vi väntar för ett ny bild visar jag min "ledtrådsbild" obeskuren, denna renvaktarstuga ligger norr om Goaivojavri.
Jag har varit i området igen denna sommar och vill berätta liten om min rut här när jag har mina bilder klar.

Henning
 

Bilagor

  • 082.jpg
    082.jpg
    27.8 KB · Visningar: 366
Jag hoppar in med en (lämplig?) bild.

Vilket utedass sitter jag och tittar ut från? :)

Vill redan nu be om ursäkt om eventuella svar och ledtrådar från mig kan dröja lite, jag är inte uppkopplad hela tiden med möjlighet att svara. Om det dröjer för länge så tar jag inte illa upp om någon annan lägger upp en bild istället.

/lasse
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    34.6 KB · Visningar: 229
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.