Gissa position

Medan vi väntar för ett ny bild visar jag min "ledtrådsbild" obeskuren, denna renvaktarstuga ligger norr om Goaivojavri.
Jag har varit i området igen denna sommar och vill berätta liten om min rut här när jag har mina bilder klar.

Henning

Bilagor

• 082.jpg
    082.jpg
    27.8 KB · Visningar: 448
Jag hoppar in med en (lämplig?) bild.

Vilket utedass sitter jag och tittar ut från? :)

Vill redan nu be om ursäkt om eventuella svar och ledtrådar från mig kan dröja lite, jag är inte uppkopplad hela tiden med möjlighet att svara. Om det dröjer för länge så tar jag inte illa upp om någon annan lägger upp en bild istället.

/lasse

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    34.6 KB · Visningar: 311
Jag hoppar in med en (lämplig?) bild.

Vilket utedass sitter jag och tittar ut från? :)

Vill redan nu be om ursäkt om eventuella svar och ledtrådar från mig kan dröja lite, jag är inte uppkopplad hela tiden med möjlighet att svara. Om det dröjer för länge så tar jag inte illa upp om någon annan lägger upp en bild istället.

/lasse

Unna Reita?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det var jag tvungen att googla för att hitta på kartan. Nej, Unna Reita är för långt norrut.

Men mitt dass ligger precis som Unna Reita i en dalgång, om inte lika dramatisk kanske.

Vi har närmat oss men än är det långt kvar. Är man Stockholmare som jag så kanske man kan finna visst släktskap i platsen och stugans namn.

Om du sitter på dasset vid Helags med vidöppen dörr så stirrar du rakt in i en trävägg, så det är fel.

Men du är inte helt fel ute :)

Jag tänkte på Slottet i och med ledtråden. Det är ett berg vid Sylarna och där är det ju inte utedass, så jag gissar på Ekorrdörren, det är inte så långt från Helags och nära Slottet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.