Gissa position

Om namnet Kurravara är en ledtråd så kanske Gurátjåhkkå lite längre nedströms är rätt svar. Men då stämmer det inte med nationalparksgränsen förstås...........

thureb är närmast. Till vänster blir utsikten

Bilagor

• Mot söder.jpg
    Mot söder.jpg
    44.6 KB · Visningar: 282
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Inte bara rätt spår - helt rätt Swift! Bollen är din!
Detta är en dalgång lite bortom allfartsvägarna. Det är en gammal kulturbygd. Nere vid älven har Sirkas brukat ha ett vårviste förr i tiden.

Jag hade förberett ytterligare en bild som ledtråd. Utsikten till höger. Jag tar mig friheten att visa den. Hoppas någon uppskattar den. Åpar- massivet med nysnö. Högvatten i älven. Nu väntar vi på bild från Swift.

Bilagor

• mot väster.jpg
    mot väster.jpg
    51.7 KB · Visningar: 592

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Tack vare snälla ledtrådar blev det ju rätt till sist. Fint foto, ser ut att vara lättgången terräng, jag trodde det var stenrösen här.

Här en bild där gammalt möter nytt. Från vilken fjällstuga ser jag denna fina vy?

Bilagor

• Foto0296.jpg
    Foto0296.jpg
    66 KB · Visningar: 569
Det är ju ovanligt med treglasfönster i en fjällstuga öppen för allmänheten. Men den här stugan är helt nybyggd 2015, då den ersatte en äldre byggnad. Av bilden framgår att vi är i ett område med låga fjäll, invid en sjö där både vinter- och sommarled passerar husknuten.

Helt rätt Adam!

Stugans namn är alltså Slipsikstugan, belägen ungefär en mil söder om Klimpfjäll i Västerbottens län, men nära gränsen till Jämtland. Ny bild!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.