Gissa position

Jag hade förberett ytterligare en bild som ledtråd. Utsikten till höger. Jag tar mig friheten att visa den. Hoppas någon uppskattar den. Åpar- massivet med nysnö. Högvatten i älven. Nu väntar vi på bild från Swift.
 

Bilagor

  • mot väster.jpg
    mot väster.jpg
    51.7 KB · Visningar: 510
Tack vare snälla ledtrådar blev det ju rätt till sist. Fint foto, ser ut att vara lättgången terräng, jag trodde det var stenrösen här.

Här en bild där gammalt möter nytt. Från vilken fjällstuga ser jag denna fina vy?
 

Bilagor

  • Foto0296.jpg
    Foto0296.jpg
    66 KB · Visningar: 485
Det är ju ovanligt med treglasfönster i en fjällstuga öppen för allmänheten. Men den här stugan är helt nybyggd 2015, då den ersatte en äldre byggnad. Av bilden framgår att vi är i ett område med låga fjäll, invid en sjö där både vinter- och sommarled passerar husknuten.
 
Helt rätt Adam!

Stugans namn är alltså Slipsikstugan, belägen ungefär en mil söder om Klimpfjäll i Västerbottens län, men nära gränsen till Jämtland. Ny bild!
 
Re: #11011

Ovanför moln och antagligen en dal nedom molnen. Kan det vara nära min förra bild dvs nedfarten från Čievrraláhku mot Láddjuvaggi/Ladjovagge?

Thure
 
Re: #11011

Ovanför moln och antagligen en dal nedom molnen. Kan det vara nära min förra bild dvs nedfarten från Čievrraláhku mot Láddjuvaggi/Ladjovagge?

Thure

Det är fel håll i förhållande till Vistasvaggi.

Vrider man på huvudet åt vänster så lättar molnen något och man ser det här.
 

Bilagor

  • fullsizeoutput_e4d.jpg
    fullsizeoutput_e4d.jpg
    32.5 KB · Visningar: 236
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.