Gissa position

Nej, Nordkalottleden går inte där, tror jag. Gränsen är nära, men jag står öster om gränsen. Sjön är på över 700 m lägre nivå än min standplats.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja, det är rätt svar. Vandrade förbi där och tog en dagstur till Noajdetjåhkkå 29.06.2017. Mycket snö kvar då. Fortsatte till Brynvatnet i Norge. Nästa bild?

Jag gillar bilden, härligt, kargt vinterlandskap.

Ok, då kör vi på nästa, vad ser vi, var står jag?

Bilagor

• P1050792-Pano.jpg
    P1050792-Pano.jpg
    167.8 KB · Visningar: 501
Jag tycker det ser ut som Vindelälven en bit uppströms Ammarnäs. Och då tror jag att du har gått upp på Agguovarrie från parkeringen i Biergienas.

Vad heter dessa två berg? Högsta toppen på det högra berget ligger dold bakom den synliga förtoppen.

Bilagor

• DSC03373.jpg
    DSC03373.jpg
    52.1 KB · Visningar: 429

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips