Gissa position

Nej, vi ska längre norrut. Ett fjällområde som ligger lite "offside".

Jag har lite dåligt med fler bilder som ledtrådar, men om man står nedanför den sökta toppen och vänder man blicken åt andra håll, så ser det ut så här en sen julikväll:

Bilagor

• IMG_2729.jpg
    IMG_2729.jpg
    54.1 KB · Visningar: 413
Fint ljus i den bilden, men inte mycket hjälp för min del. Om solen står i nordväst så borde väl bilden vara tagen mot söder? Vi är tydligen vid sidan de vanligaste fjällområdena, kanske i Arjeplogfjällen?

Då är vi i rätt område i alla fall. Första bilden är tagen åt nordost, andra åt sydväst.
För att underlätta, så kan jag avslöja att toppen finns med i årets upplaga av "Top of Arjeplog".

Det var en bra ledtråd, även om där finns några toppar att välja mellan. Jag tror du har fotograferat Jurunvárátj, 890 meter över havet.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Dålig fart på den här trevliga tråden! Alla är väl inte i fjällen? Men jag fortsätter att gissa, denna gång på Ruopsok, 1382 möh ovanför Vuoggatjålme. Övriga toppar på listan verkar vara isolerade i skogslandskapet.

Dålig fart på den här trevliga tråden! Alla är väl inte i fjällen? Men jag fortsätter att gissa, denna gång på Ruopsok, 1382 möh ovanför Vuoggatjålme. Övriga toppar på listan verkar vara isolerade i skogslandskapet.

Javisst, Ruopsok är alldeles rätt!
Det går faktiskt en stig dit från Vuoggatjålme, den syns dock inte längre på fjällkartan.

Nästa bild ;-)

Trevlig gåta, men utan din ledtråd hade vi nog fått leta resten av året!

Nu är det min tur att åka till fjällen, så jag hoppas någon annan har en bild att lägga ut.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.