Gissa position

Rödviken kanske?

Hejsan,

Får inte till det riktigt....men jag tycker att det påminner om Rödviken och i så fall fotad i solnedgång med Bustvålen på andra sidan sjön.....eller i så fall rättare sagt längst inne i viken.

/ Stefan

Ja, ibland lyckas man gissa rätt endast utgående från kartbilden. Rogen finns kvar på listan över framtida vandringsområden.

En ny bildgåta:
Var finns detta imponerande stenvalv?

Bilagor

• DSC01663.jpg
    DSC01663.jpg
    116.2 KB · Visningar: 385

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ingen som vågar en gissning?
Här syns stigen som leder förbi nedanför stenvalvet. Kanske någon som känner igen positionen nu?

Bilagor

• DSC01716.jpg
    DSC01716.jpg
    125 KB · Visningar: 667
Oj, inte hänt nåt i denna tråd på snart en vecka. Många är nog ute på fjället och tar nya bilder som vi får gotta oss åt i höst. Mitt förslag är Dromskåran i Oviksfjällen.
/ Lasse Å

Har aldrig varit vid Dromskåran men hade sett en bild därifrån i samband med någon fjällmara eller liknande som fastnade i mitt bildminnne. En sökning på nätet fick mina misstankar bekräftade.

Här kommer nästa, en drygt trettio år gammal bild! Frågan är, vilket fjäll går personen på? Pluspoäng till den som kan gissa vad han letar efter! Nej han har inte tappat nycklarna, det är en växt.

Bilagor

• noname-0075.jpg
    noname-0075.jpg
    72.8 KB · Visningar: 537

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.