Gissa position

Vi jobbar vidare. Kanske har du kommit till Ruohtes, står på västra sluttningen av Boajsátjåhkkå och tittar ner mot sjön Boajsájávrásj?
 
Vi jobbar vidare. Kanske har du kommit till Ruohtes, står på västra sluttningen av Boajsátjåhkkå och tittar ner mot sjön Boajsájávrásj?

Jomenvisst, bra jobbat! Vi håller på att runda Boajsátjåhkkå, rakt fram har vi nordbranten av Skárjátjåhkkå och vrider man huvudet år höger ser man mer av Boajsájávrásj.

Ny bild!
 

Bilagor

  • bbb.jpg
    bbb.jpg
    27 KB · Visningar: 423
Bra gåta, fin bild!

Jag är off-line framöver så jag hoppas någon annan kan bidra med en ny bild att gissa på.
 
Jag passar på och lägga upp en bild. Var ligger denna plats? Kan tillägga att man ha bra mobilkontakt just där.
Mvh Veni
 

Bilagor

  • 12-08-12.jpg
    12-08-12.jpg
    35.6 KB · Visningar: 391
Det är ingen fart på tråden. Det är säkert många som redan är på väg till sina fjällvandringar...hur som helst underlättar jag det med gränsröset och ett fjäll i siktet. Nu kommer det säkert någon känner igen sig även om det i dessa gränstrakter relativ få Svenskar vandrar där. Varför det kan man undrar för det är inget fel på omgivningen.
 

Bilagor

  • 12-08-12 (2).jpg
    12-08-12 (2).jpg
    37.8 KB · Visningar: 236
Jag fick ju ett känsle av området från början, men visste inte riktig var längs leden från Valldajåhkå till Gautelis.
Med din ledtråd med "gränsröset" blev det nästan klart att det är i närheten av Skoaddejaure men jag var inte helt säkert om det var Rr 256 eller Rr 256A.
Med bilden satsar jag på Rr 256.

Henning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.