Gissa position

Ok, jag kan ju fortsätta gissningsleken med att du tittar mot nordväst upp längs Niejdariehpvágge, men om inte det är rätt behövs det nog antingen fler ledtrådar eller fler som gissar.;)

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ingen behov att fortsätta, det är Niejdariehpvagge! Fast mot sydost. Jag hade tänkt visa en till bild med lite Pårte topparna synliga, men det rätta svaret kom först.
Nästa bild?

Ja, hade det inte varit Niejdariehpvágge hade jag nog fått lägga ner gissandet. Kul att det blev rätt till slut!:)

Jag fick leta en stund, men har till slut hittat en bild till en ny gåta. Är den svår eller lätt? Jag vet inte.

Var är vi?

Bilagor

• aaa.jpg
    aaa.jpg
    43.1 KB · Visningar: 600
Ja, hade det inte varit Niejdariehpvágge hade jag nog fått lägga ner gissandet. Kul att det blev rätt till slut!:)

Jag fick leta en stund, men har till slut hittat en bild till en ny gåta. Är den svår eller lätt? Jag vet inte.

Var är vi?

Känns spontant som att vi kan vara lite var som helst, men jag gissar på Kebnepakte.

Trevligt att nån äntligen vill börja gissa! Två bra gissningar, tyvärr är båda fel.

Den korrekta platsen ligger mellan de gissade.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.