Gissa position

Gissar vilt på den lilla ravinen några km SSO om Jakobshöjden vid Grövelsjön. Det går dock inte riktigt ihop, och jag har ingen karta just nu.

Nej, det var för långt söderut. Kul om man lyckas utmana det här forumets samlade kunskap 😉
En till bild med större panorama. Genom passet längst till höger går en skoterled.

Bilagor

• IMG_0844.jpg
    IMG_0844.jpg
    32.6 KB · Visningar: 392
Jag håller med, tycker också att vinterbilder är svåra.
Men du har gissat rätt. Det är Marsfjället!

Sista bilden tagen från Marsfjällskåtan, första och tredje lite norr om den. Ända till kåtan får skotrar åka, men ovanför/norr om den är det skoterfritt. Utsikten från fjället är fantastisk, långt att se åt alla håll.

Lämna över till Pär för nästa bild.

Jag försökte gå förbi där runt midsommar 2015, men snöförhållandena var nog nästan som på din bild så jag valde vägen nere i skogen mellan Blerikstugan och Fatmomakke istället.

Här kommer ytterligare en lite vintrig bild - också från en 'sommarvandring' om än framåt höstkanten:

Bilagor

• gkqmgodcv.jpg
    gkqmgodcv.jpg
    54 KB · Visningar: 349
Det här är en plats där man absolut inte riskerar att vara ensam under turistsäsongen.

Bilagor

• oihffghsjhklkjkj.jpg
    oihffghsjhklkjkj.jpg
    35.1 KB · Visningar: 475

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Den här andra bilden får mig att tänka på Ávtsusjjåhkå längs Kungsleden söder om Saltoluokta.

Det är ett liknande gruslandskap här som i Ávtsusjvágge, men inte alls av samma imponerande omfattning.

Det är en plats där 'alla' inbitna fjällvandrare har varit... Många gör nog sitt första vad över just den här jokken.

Bilagor

• ijfkjgkjhjgjgkn.jpg
    ijfkjgkjhjgjgkn.jpg
    17.6 KB · Visningar: 421
Mellan Vålåstugan och Helags? Finns ett vindskydd ca halvvägs vid ett vad.

Peter

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.