Gissa position

Gissar vilt på den lilla ravinen några km SSO om Jakobshöjden vid Grövelsjön. Det går dock inte riktigt ihop, och jag har ingen karta just nu.

Nej, det var för långt söderut. Kul om man lyckas utmana det här forumets samlade kunskap 😉
En till bild med större panorama. Genom passet längst till höger går en skoterled.

Bilagor

• IMG_0844.jpg
    IMG_0844.jpg
    32.6 KB · Visningar: 394
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag håller med, tycker också att vinterbilder är svåra.
Men du har gissat rätt. Det är Marsfjället!

Sista bilden tagen från Marsfjällskåtan, första och tredje lite norr om den. Ända till kåtan får skotrar åka, men ovanför/norr om den är det skoterfritt. Utsikten från fjället är fantastisk, långt att se åt alla håll.

Lämna över till Pär för nästa bild.

Jag försökte gå förbi där runt midsommar 2015, men snöförhållandena var nog nästan som på din bild så jag valde vägen nere i skogen mellan Blerikstugan och Fatmomakke istället.

Här kommer ytterligare en lite vintrig bild - också från en 'sommarvandring' om än framåt höstkanten:

Bilagor

• gkqmgodcv.jpg
    gkqmgodcv.jpg
    54 KB · Visningar: 352
Det här är en plats där man absolut inte riskerar att vara ensam under turistsäsongen.

Bilagor

• oihffghsjhklkjkj.jpg
    oihffghsjhklkjkj.jpg
    35.1 KB · Visningar: 485

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Den här andra bilden får mig att tänka på Ávtsusjjåhkå längs Kungsleden söder om Saltoluokta.

Det är ett liknande gruslandskap här som i Ávtsusjvágge, men inte alls av samma imponerande omfattning.

Det är en plats där 'alla' inbitna fjällvandrare har varit... Många gör nog sitt första vad över just den här jokken.

Bilagor

• ijfkjgkjhjgjgkn.jpg
    ijfkjgkjhjgjgkn.jpg
    17.6 KB · Visningar: 429
Mellan Vålåstugan och Helags? Finns ett vindskydd ca halvvägs vid ett vad.

Peter

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.