Gissa position

Kul med rätt svar! Den här var svår, men att det var västra Padjelanta hjälpte mycket. På Google Earth är det snöbelagt här vilket gjorde det ännu svårare och det fanns inte många bilder av vattendraget i nätet.
Själv har jag bara lätta bilder kvar och här kommer en, vilken johka har vi här?

Bilagor

• P1010015.jpg
    P1010015.jpg
    56.6 KB · Visningar: 478

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nej, inte den heller. Det växer faktiskt några tallar där (ses i den första bilden), trots att det är en nordlig nationalpark. En bro krossar johkan.

Bilagor

• P1010013.jpg
    P1010013.jpg
    51.4 KB · Visningar: 519

avslutad210712

Gäst
Eftersom

jag är en "brotok" dvs jag fotar alla broar jag passerar så hade jag kunnat söka genom mina foton men jag struntar i det. Jag kan ha fel men känslan är att jag passerat den bron mer än en gång de senaste åren. Nationalparken är väldigt enkel (tror jag). Finns två (hyfsat nybyggda) broar att välja på så jag chansar på nissonjohkka

Bra att veta

att det finns brotokiga, för att inte visa broar mera. Det är förstås rätt svar med Nissonjohka. Här en bild uppströms medan vi väntar på nästa gissningsbild:

Bilagor

• P1010014.jpg
    P1010014.jpg
    48.3 KB · Visningar: 507

avslutad210712

Gäst
Någon annan får gärna lägga ut en bild eftersom jag just nu inte orkar söka reda på någon lämplig bild.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.