Gissa position

Vilket vattendrag kan man hävda att den här vattensamlingen hör till?

Bilagor

• DSC01308.jpg
    DSC01308.jpg
    128.2 KB · Visningar: 655

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Mina tankar går till västra Padjelanta. Härifrån rinner som bekant det mesta vattnet till Stora Lule älv.........

Området är helt rätt! Jag har inte försökt vara klurig genom att söka efter något långt bort. Det syftar till om vattnet på bilden ska klassas som en sjö eller faktiskt ingå i det namngivna vattendraget.

Kul med rätt svar! Den här var svår, men att det var västra Padjelanta hjälpte mycket. På Google Earth är det snöbelagt här vilket gjorde det ännu svårare och det fanns inte många bilder av vattendraget i nätet.
Själv har jag bara lätta bilder kvar och här kommer en, vilken johka har vi här?

Bilagor

• P1010015.jpg
    P1010015.jpg
    56.6 KB · Visningar: 469

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips