Gissa position

Kan det vara Sjnjuvtjudisjávrásj i ett väldigt ihoptryckt perspektiv?

Visst är det så! Sjön är svår att stava till och omöjlig att uttala! Vi är alltså väster om fjället Akka i Stora Sjöfallets nationalpark. Så här ser hela bilden ut. Ny bild!

Bilagor

• Foto0244 (2).jpg
    Foto0244 (2).jpg
    74.4 KB · Visningar: 452
Visst är det så! Sjön är svår att stava till och omöjlig att uttala! Vi är alltså väster om fjället Akka i Stora Sjöfallets nationalpark. Så här ser hela bilden ut. Ny bild!

Uttalet vågar jag inte uttala mig om, och vad gäller stavningen så får man hålla tungan rätt i mun och kopiera bokstav för bokstav från kartan...

Här kommer en ny djup dal att fundera över:

Bilagor

• jhggiunbmvmn.jpg
    jhggiunbmvmn.jpg
    29.7 KB · Visningar: 515

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Fel blev rätt! Jag kände igen urgröpningen i bergssidan. Men när jag tänker efter så har jag ju sett den från Kebne, alltså norr, men jag tänkte automatiskt på Sinnivággi. Den är väl resultatet av en glaciär?

Ny bild. Var ligger denna vana fjällvovve och vilar tassarna?

Bilagor

• IMG_6163_DxO300dpi_gissa1.jpg
    IMG_6163_DxO300dpi_gissa1.jpg
    215.1 KB · Visningar: 514
;767749 sa:
Fel blev rätt! Jag kände igen urgröpningen i bergssidan. Men när jag tänker efter så har jag ju sett den från Kebne, alltså norr, men jag tänkte automatiskt på Sinnivággi. Den är väl resultatet av en glaciär?

Ny bild. Var ligger denna vana fjällvovve och vilar tassarna?

Någonstans nära Rádujávris strand, skulle jag tro.

Någonstans nära Rádujávris strand, skulle jag tro.

Det är väl ett par hundra meter dit, men jag ger rätt för det. Misstänkte att Adnjetjårro skulle vara för avslöjande trots den hårda beskärningen. Bra gjort. Vi tog en fikapaus vid raststugan "Kungens kåta" vid Rádujávri. Alla fikade.

Ny Bild!

.

Bilagor

• IMG_6163_DxO300dpi (800x600)_DxOWebb.jpg
    IMG_6163_DxO300dpi (800x600)_DxOWebb.jpg
    74.8 KB · Visningar: 448

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.