Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Kan det vara Sjnjuvtjudisjávrásj i ett väldigt ihoptryckt perspektiv?

Visst är det så! Sjön är svår att stava till och omöjlig att uttala! Vi är alltså väster om fjället Akka i Stora Sjöfallets nationalpark. Så här ser hela bilden ut. Ny bild!

Bilagor

• Foto0244 (2).jpg
    Foto0244 (2).jpg
    74.4 KB · Visningar: 460
Visst är det så! Sjön är svår att stava till och omöjlig att uttala! Vi är alltså väster om fjället Akka i Stora Sjöfallets nationalpark. Så här ser hela bilden ut. Ny bild!

Uttalet vågar jag inte uttala mig om, och vad gäller stavningen så får man hålla tungan rätt i mun och kopiera bokstav för bokstav från kartan...

Här kommer en ny djup dal att fundera över:

Bilagor

• jhggiunbmvmn.jpg
    jhggiunbmvmn.jpg
    29.7 KB · Visningar: 522

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Fel blev rätt! Jag kände igen urgröpningen i bergssidan. Men när jag tänker efter så har jag ju sett den från Kebne, alltså norr, men jag tänkte automatiskt på Sinnivággi. Den är väl resultatet av en glaciär?

Ny bild. Var ligger denna vana fjällvovve och vilar tassarna?

Bilagor

• IMG_6163_DxO300dpi_gissa1.jpg
    IMG_6163_DxO300dpi_gissa1.jpg
    215.1 KB · Visningar: 516
;767749 sa:
Fel blev rätt! Jag kände igen urgröpningen i bergssidan. Men när jag tänker efter så har jag ju sett den från Kebne, alltså norr, men jag tänkte automatiskt på Sinnivággi. Den är väl resultatet av en glaciär?

Ny bild. Var ligger denna vana fjällvovve och vilar tassarna?

Någonstans nära Rádujávris strand, skulle jag tro.

Någonstans nära Rádujávris strand, skulle jag tro.

Det är väl ett par hundra meter dit, men jag ger rätt för det. Misstänkte att Adnjetjårro skulle vara för avslöjande trots den hårda beskärningen. Bra gjort. Vi tog en fikapaus vid raststugan "Kungens kåta" vid Rádujávri. Alla fikade.

Ny Bild!

.

Bilagor

• IMG_6163_DxO300dpi (800x600)_DxOWebb.jpg
    IMG_6163_DxO300dpi (800x600)_DxOWebb.jpg
    74.8 KB · Visningar: 450

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.