Gissa position

Ja det vore spännande att gå i det området!

Här kommer en ny bild. Vad heter det lilla fjället man ser?

Bilagor

• DSC03279.jpg
    DSC03279.jpg
    71.2 KB · Visningar: 379
Fina bilder, men jag blir inte klokare för det. Men på grusvägen har ju rätt många personer gått eller kört något fordon, så vi är kanske i fjällkedjans södra delar. Jag börjar med att gissa på Härjedalen.

Tänkte det kunde vara lite klurigt ;) Även om jag trodde någon skulle känna igen den distinkta stigen uppför sluttningen. Gissar att fyrhjulingar kör där ibland men nog inget större än så.

Härjedalen är lite för långt söderut. Tandsjövålen (vid Rogen?) är alltså inte heller rätt men en bra gissning!

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Här är nästa ledtråd: Min kommentar om Härjedalen bör tas bokstavligt! Denna bild är tagen på ungefär samma ställe som den förra och visar utsikten i en annan riktning.

Bilagor

• DSC03285.jpg
    DSC03285.jpg
    59.8 KB · Visningar: 454
Det var ju en snäll ledtråd! Annars hade vi nog fått leta betydligt längre.

Jag fortsätter med en ny sjö. Vad heter den?

Bilagor

• Fjällen 2014 017.jpg
    Fjällen 2014 017.jpg
    48.2 KB · Visningar: 435

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.