Gissa position

Ja det vore spännande att gå i det området!

Här kommer en ny bild. Vad heter det lilla fjället man ser?

Bilagor

• DSC03279.jpg
    DSC03279.jpg
    71.2 KB · Visningar: 388
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Fina bilder, men jag blir inte klokare för det. Men på grusvägen har ju rätt många personer gått eller kört något fordon, så vi är kanske i fjällkedjans södra delar. Jag börjar med att gissa på Härjedalen.

Tänkte det kunde vara lite klurigt ;) Även om jag trodde någon skulle känna igen den distinkta stigen uppför sluttningen. Gissar att fyrhjulingar kör där ibland men nog inget större än så.

Härjedalen är lite för långt söderut. Tandsjövålen (vid Rogen?) är alltså inte heller rätt men en bra gissning!

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Här är nästa ledtråd: Min kommentar om Härjedalen bör tas bokstavligt! Denna bild är tagen på ungefär samma ställe som den förra och visar utsikten i en annan riktning.

Bilagor

• DSC03285.jpg
    DSC03285.jpg
    59.8 KB · Visningar: 471
Det var ju en snäll ledtråd! Annars hade vi nog fått leta betydligt längre.

Jag fortsätter med en ny sjö. Vad heter den?

Bilagor

• Fjällen 2014 017.jpg
    Fjällen 2014 017.jpg
    48.2 KB · Visningar: 452

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.