Gissa position

Darfáljohka? Det kännns som Skárttoaivi och Skárttachohkka fotat mot sydväst. Men är inte den jokken större?

Peter
Cievrragorsa

Och några ord till
Tror nog att många tycker att leden mellan Nikkaluokta och Kebnekaise är mer som en väg än en stig men vägen jag stod på är en bilväg av den äkta sorten. (Och jo Darfáljohka är säkert större men framförallt brukar den rinna åt andra hållet... :))

Jag tror du är väldigt nära Ritsemvägen - nämligen på stickvägen upp mot Satisdammen vid bron över Barnejåhkå.
Gissade att du kunde denna. Du kände även igen mina bilder på Vákkásjjåhka från samma tur så jag vet du har varit i krokarna.

Helt rätt! ... Och Bárnetjåhkkå heter berget. Ny bild!

Då fortsätter vi med en tältplats vid ett lite större vattendrag. Var?

Bilagor

• jklkjhlkjjhgmfgh.JPG
    jklkjhlkjjhgmfgh.JPG
    51.2 KB · Visningar: 377

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tycker att det ser ut som ett riktigt gränsfall - berget är Okstindan fotogfraferat från parkeringen där E12 passerar gränsen mot Norge.

Ping-pong!

Jag tycker att det ser ut som ett riktigt gränsfall - berget är Okstindan fotogfraferat från parkeringen där E12 passerar gränsen mot Norge.
Rätt men fotot är faktiskt taget ca 700m norr om riksgränsen. Det mest anmärkningsvärda är nog att fotot är från den 13e juli ifjol, 2015 var en ovanligt snörik sommar i dessa trakter. Bra jobbat, ny bild!

Rätt men fotot är faktiskt taget ca 700m norr om riksgränsen. Det mest anmärkningsvärda är nog att fotot är från den 13e juli ifjol, 2015 var en ovanligt snörik sommar i dessa trakter. Bra jobbat, ny bild!

Ja det var väldigt mycket snö förra sommaren. Jag gick förbi Strimasund i slutet på juli och hade hoppats få en titt på några av grottorna både på Artfjället och runt Ältsvattnet, men de var allihopa täckta med kvardröjande snöfält :(

Nu tar jag en helt 'omöjlig' bild, men följer snart upp med fler bilder om ingen direkt känner igen sig. Vi ser en sjö med ett utlopp där borta i dimman som nästan liknar en brusten damm, var är vi?

Bilagor

• gfhgfjhfgcbvbnc.JPG
    gfhgfjhfgcbvbnc.JPG
    6.4 KB · Visningar: 566

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.