Gissa position

Halvvägs mellan Thures gissningar är ungefär Bruksvallarna. Vi borde alltså vara en bit söder därom men i Härjedalen. Tycker dock inte det ser ut som Rogenområdet, och inte heller de bebyggda områdena runt Funäsdalen. Kanske ska vi leta österut, vid Sonfjället? Du kanske just har rastat i Sododalen?

Pelle har rätt.

Visst var det i Sododalen på Sonfjället som jag här hade min rast, strax nedanför Sododalsstugan närmare bestämt. Toppen mitt i bild är Korpflyet. Ungefärlig position: 62°17'0.89"N, 13°30'36.28"E.

Är detta månne Sveriges största stenröse? Det bör i vart fall vara nominerat till den utmärkelsen. Var är vi?

Bilagor

• foto0241.jpg
    foto0241.jpg
    66.6 KB · Visningar: 323
Väldigt få detaljer i din bild så att hitta exakt position är mycket svårt. Men trakterna kring Árfotjårro och Gusstar i Arjeplogsfjällen lär vara väldigt steniga, kanske har du varit där någonstans?

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Väldigt få detaljer i din bild så att hitta exakt position är mycket svårt. Men trakterna kring Árfotjårro och Gusstar i Arjeplogsfjällen lär vara väldigt steniga, kanske har du varit där någonstans?

Nej, men de trakterna står på "att göra listan", trots Grundstens varningar. Jag tycker ändå bilden visar en del detaljer, t. ex. en renvaktarstuga i bildens mitt.

Gassalahhko sydost om Ahkka. Reservation för stavningen.

Nämligen hit! Björn har gissat rätt och har förmodligen också gått genom den här förfärliga stenöknen. Bilden är tagen mot NO och sjön 900. Jag var nyfiken på området, säkert en kvadratmil med sten och otaliga småsjöar. Nu har jag sett det och tänker inte återvända. Ny bild!

avslutad210712

Gäst
Nämligen hit! Björn har gissat rätt och har förmodligen också gått genom den här förfärliga stenöknen. Bilden är tagen mot NO och sjön 900. Jag var nyfiken på området, säkert en kvadratmil med sten och otaliga småsjöar. Nu har jag sett det och tänker inte återvända. Ny bild!

Japp jag har gått där och tänker knappast återvända heller :)

Ny bild kommer strax

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.