Gissa position

Ytterligare en vinkel på sjön från samma plats.

Thure

Bilagor

• DSCF0149.jpg
    DSCF0149.jpg
    47.2 KB · Visningar: 410

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Halvvägs mellan Thures gissningar är ungefär Bruksvallarna. Vi borde alltså vara en bit söder därom men i Härjedalen. Tycker dock inte det ser ut som Rogenområdet, och inte heller de bebyggda områdena runt Funäsdalen. Kanske ska vi leta österut, vid Sonfjället? Du kanske just har rastat i Sododalen?

Pelle har rätt.

Visst var det i Sododalen på Sonfjället som jag här hade min rast, strax nedanför Sododalsstugan närmare bestämt. Toppen mitt i bild är Korpflyet. Ungefärlig position: 62°17'0.89"N, 13°30'36.28"E.

Är detta månne Sveriges största stenröse? Det bör i vart fall vara nominerat till den utmärkelsen. Var är vi?

Bilagor

• foto0241.jpg
    foto0241.jpg
    66.6 KB · Visningar: 300

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips