Gissa position

Hej alla
Kollade tråden regelbundet efter senaste ledtråden men har på nåt vis missat Swift och Hennings gissningar, fick inga mail heller från tråden.
Sen blev jag upptagen på annat håll och det föll i glömska...

Slarvigt hur som helst, lite ansvar får man ta för sina gåtor!

Samtliga gissningar i rätt län, Henning är närmast!

Kommunen där motivet ligger är tillhåll för en leverantör av friluftsutstyr som har en känd uteprofil som affischnamn.

Din ledtråd hjälper inte för mig rakt nu men jag skall fortsätta att gissa.
Vi är i Norrbottens län.
Vi är nära gränsen.
Vi är närmare till Rr 235 än till Unna Allakas.

Därför tror jag att vi är söder om Akkajaure.
Två kommuner återstår: Jokkmokk och Arjeplog.

Jag satsar på Arjeplogs kommun.
Är den gulla stenhög som syns i bilden ett gränsröse?

Henning

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Var befinner sig dessa bestigare?

Bilagor

• IMG_1778.jpg
    IMG_1778.jpg
    50.2 KB · Visningar: 552
Var befinner sig dessa bestigare?

Hej!

Eftersom ingen vågat sig på en gissning kan jag kosta på mig att sparka in en (för mig) öppen dörr: bestigarna är på väg upp mot topplatån på Kaskasatjåkka, från sadeln mot Tarfalatjåkka.

Jag ska försöka vaska fram en ny gissningsbild, eller så hinner någon annan sticka emellan.

Mvh Filip

Hej!

Eftersom ingen vågat sig på en gissning kan jag kosta på mig att sparka in en (för mig) öppen dörr: bestigarna är på väg upp mot topplatån på Kaskasatjåkka, från sadeln mot Tarfalatjåkka.

Jag ska försöka vaska fram en ny gissningsbild, eller så hinner någon annan sticka emellan.

Mvh Filip

Helt rätt!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.