Gissa position

avslutad210712

Gäst
Hoiganjokka är rätt!
Den trasiga bron låg/ligger vid utloppet från Eahparusluoppal, jag vet inte om den är kvar. Bron finns i alla fall inte utsatt på kartan längre.

Tyckte jag kände igen första fotot men kunde inte riktigt placera det men fotot på bron gjorde det väldigt lätt.

avslutad210712

Gäst
Kanske bli för lätt men hoppas att den naturliga beskärningen av moln gör det lite svårare. Frågan är inte vilka berg vi ser utan var jag står och fotar.

Bilagor

• 20120722-114656-00-a700.jpg
    20120722-114656-00-a700.jpg
    72.9 KB · Visningar: 462
Bild 9370, Gouletesbäcken.

En fantastisk plats, som också syns bra i flygbilder, vilket underlättade gissningen.

Mer vatten, vilket?

Bilagor

• Fjällen 2014 012.jpg
    Fjällen 2014 012.jpg
    70.4 KB · Visningar: 429
Senast ändrad:
Ursäkta det dubbla upplägget! Jag hade glömt att vi var två. Men kanske vi kan återgå till enkelbilder efter detta?

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

avslutad210712

Gäst
Jag försöker få ihop perspektivet i mitt huvud, men jag kan tänka mig att det ser ut ungefär så med ett långt objektiv från Stuor Sievgok mot Áhkká. Reservoaren skulle då vara alldeles döljd under det närmsta krönet.

Ahkka är rätt fotoplatsen är fel.

Den naturliga beskärningen varade under hela den vecka vi gick i närheten av Ahkka dvs på en hel vecka såg vi inte mer än foten av berget vilket var minst sagt trist. Däremot fick vi se ett annat omtalat bergs svarta sida.

avslutad210712

Gäst
Ahkka är rätt fotoplatsen är fel.

Den naturliga beskärningen varade under hela den vecka vi gick i närheten av Ahkka dvs på en hel vecka såg vi inte mer än foten av berget vilket var minst sagt trist. Däremot fick vi se ett annat omtalat bergs svarta sida.

Efter att ha varit in i bilden, förstorat, tittat på kartan så tror jag att jag lurat både mig själv och Er. Tror inte att det är Ahkka för jag får inte ihop det med fotoplatsen och berget i förgrunden.

Så vi plockar bort min bild och fortsätter att gissa på Swifts bild enbart.

Visst är kullarna lågmälda, men strax utanför bild når de upp till 1300-1500 meter. Och nej, vi är inte i Jämtland.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.