Gissa position

Klurig bildgåta, att det inte syntes mer av Sluggá lurade mig ett tag...
Ny bild: Fin morgon men var?

Bilagor

• 19_liten.jpg
    19_liten.jpg
    112.6 KB · Visningar: 444
Det stämmer bra, på första bilden kan man skymta Vákkudakvárátja. Tältplatsen är alltså intill Kungsleden strax under trädgränsen. Kvällen innan tog jag det här fotot mot föregående bildgåta:
16_liten.jpg
Ny bild!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Börjar gissandet då, även om det nog är fel: Fotot taget någonstans på Sarektjåhkkå. Utiskten mot Boajsatjåhkkå närmast på andra sidan Ruohtesvagge, Gasskatjåhkkå, Ruohtestjåhkkå vidare mot Padjelanta och Norge (Blåmannsisen kanske).

Gokväll!

Två bra gissningar, som dessutom är helt rätt. Fyv1010 gjorde grovarbetet men Dako satte fotoplatsen exakt. Ni får köra sten-sax-påse om vem som ska lägga upp nästa bild. :)

Häpp! / Filiokus

Hm, motljus, borde väl vara taget mot söder. Rejäl dalgång där borta, säkert med ett större vattendrag där nere. Hyfsat höga fjäll bakom med en skarp profil till vänster. Torvklädda sluttningar med lite björk därnere. Risig dvärgbjörk i förgrunden. Bilden borde vara lätt att känna igen i flygbild om man vet var man ska leta...........

Just torvinslaget leder mina tankar till Västerbottenfjällen. Kanske vi kan få en ledtråd?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.