Gissa position

Nån lär väl börja... Kommer man till Tarfala om man går över passet upp till höger i bild?

/Peter

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Fler ledtrådar...

Tror jag får lägga in en till bild så ni får lite mera att gå på.
På föregående bild syns två toppar bakom hunden, dom är +1500m respektive +1700m.

Och det här är utsikten när man står emellan dom :)!

Bilagor

• IMG_1086.jpg
    IMG_1086.jpg
    40 KB · Visningar: 343
Det är en imposant topp, ehuruväl den sällan besöks. Den har en tvillingtopp längre norrut, med en bergsknopp motsvarande den till vänster, dock tillspetsad.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Då förstår även jag att vi ser topparna i Årjep Sávllo. Intressant plats, ser ut att vara en rätt bekväm uppstigning från Ikkesvágge?

Jag föreslår att ripnils lägger ut nästa bild.

Då förstår även jag att vi ser topparna i Årjep Sávllo. Intressant plats, ser ut att vara en rätt bekväm uppstigning från Ikkesvágge?

Jag föreslår att ripnils lägger ut nästa bild.

Helt korrekt!
Var där första veckan i Juli i fjol...då vädret var precis som på bilden...dag efter dag :)!
Uppstigningen är enkel, dock får man starta med ett nästan midjehögt vad, men det är bara någon meter. Riktigt fina fjäll och bra vandring :)!

Håller med, ripnils...nästa bild är din!

Absolut!
Vad heter toppen något till höger om mitten?
Var står jag?

Bilagor

• gissa-position-001.jpg
    gissa-position-001.jpg
    64.9 KB · Visningar: 620

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.