Gissa position

Det där skulle kunna vara i Vistasdalen. Påminner om leden mot Nikkaluokta i riktningen nordöst ungefär.
Kan vara någon helt annanstans också.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag håller med smux.

Bilagor

• IMGP0054.jpg
    IMGP0054.jpg
    29.1 KB · Visningar: 492
Hmmm...får inte riktigt ihop bilden men min bild av kartan...men gissar lite vilt på Njoatsosvagge/Änok :)!

Det var en lång gissning, och vi är en bra bit från Änok, men jag tror jag ger rätt för det ändå!

Bilden är tagen i Njoatsosvagge, Vuopmekietje, vid tältplats strax efter nedgång från Luottolahko. Mellan sluttningen mot Luottolahko och kullen mitt i dalen nära bäcken.

Nybörjar tur..

Det var en lång gissning, och vi är en bra bit från Änok, men jag tror jag ger rätt för det ändå!

Bilden är tagen i Njoatsosvagge, Vuopmekietje, vid tältplats strax efter nedgång från Luottolahko. Mellan sluttningen mot Luottolahko och kullen mitt i dalen nära bäcken.

Jag har ju vandrat precis där men kunde inte känna igen mig, därav trodde jag att det var längre ner i dalen :)!
Kul...faktiskt första gången som jag gissat och är med på denna tråd...tror jag, har haft ett uppehåll från sidan på ett par år, men är nu tillbaka med Kraft :D!

Ska lägga in en bild lite senare under dagen :)!

Jag har ju vandrat precis där men kunde inte känna igen mig, därav trodde jag att det var längre ner i dalen :)!

Det är ju inte en helt ovandrad dal, och rätt mycket i bilden att se, så jag trodde inte att den skulle vara så svår, men tydligen är jag inte helt bäst på att förutse vilka bilder som är lätta och svåra. :)

Nån lär väl börja... Kommer man till Tarfala om man går över passet upp till höger i bild?

/Peter

Fler ledtrådar...

Tror jag får lägga in en till bild så ni får lite mera att gå på.
På föregående bild syns två toppar bakom hunden, dom är +1500m respektive +1700m.

Och det här är utsikten när man står emellan dom :)!

Bilagor

• IMG_1086.jpg
    IMG_1086.jpg
    40 KB · Visningar: 326
Det är en imposant topp, ehuruväl den sällan besöks. Den har en tvillingtopp längre norrut, med en bergsknopp motsvarande den till vänster, dock tillspetsad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips