Gissa position

Nån lär väl börja... Kommer man till Tarfala om man går över passet upp till höger i bild?

/Peter

Fler ledtrådar...

Tror jag får lägga in en till bild så ni får lite mera att gå på.
På föregående bild syns två toppar bakom hunden, dom är +1500m respektive +1700m.

Och det här är utsikten när man står emellan dom :)!

Bilagor

• IMG_1086.jpg
    IMG_1086.jpg
    40 KB · Visningar: 342
Det är en imposant topp, ehuruväl den sällan besöks. Den har en tvillingtopp längre norrut, med en bergsknopp motsvarande den till vänster, dock tillspetsad.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Då förstår även jag att vi ser topparna i Årjep Sávllo. Intressant plats, ser ut att vara en rätt bekväm uppstigning från Ikkesvágge?

Jag föreslår att ripnils lägger ut nästa bild.

Då förstår även jag att vi ser topparna i Årjep Sávllo. Intressant plats, ser ut att vara en rätt bekväm uppstigning från Ikkesvágge?

Jag föreslår att ripnils lägger ut nästa bild.

Helt korrekt!
Var där första veckan i Juli i fjol...då vädret var precis som på bilden...dag efter dag :)!
Uppstigningen är enkel, dock får man starta med ett nästan midjehögt vad, men det är bara någon meter. Riktigt fina fjäll och bra vandring :)!

Håller med, ripnils...nästa bild är din!

Absolut!
Vad heter toppen något till höger om mitten?
Var står jag?

Bilagor

• gissa-position-001.jpg
    gissa-position-001.jpg
    64.9 KB · Visningar: 609

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.