Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Då provar jag med att du står på leden mellan Dalavardo och Vindelkroken. Den närmaste höjden kan i så fall vara Birdietjåhkka?

Mitt i prick, Tobbe!

Bilden är tagen någon kilometer söder om bron över Varenodjuhka, alltså 2-3 kilometer norr om Dalavardo, som var vårt mål för dagen. Fotot är taget i nordvästlig riktning sent på eftermiddagen i början av juli.

Då får vi se om den här bildgåtan blir lika klurig... Vad heter vattendraget?

Bilagor

• 648_lten.jpg
    648_lten.jpg
    158.2 KB · Visningar: 441

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Inte mycket att ta fasta på.........men brotypen har jag sett längs Kungsleden i Pieljekaise np. Är vi möjligen i Arjeplogfjällen?

Nej, vi är inte i Arjeplogsfjällen och inte på Kungsleden. Ni har ej heller änu hittat till rätt län...
Äh, retsamt att jag inte upptäckte stavfelet i tid. Mitt tangentbord håller visst på att ge upp...

Kan tillägga att bilderna var tagna 21.00 respektive 20.59 samt att det här vattenflödet inte kommer att passera ett enda av vårt lands många vattenkraftverk på sin resa mot havsnivå.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.