Gissa position

Kan det vara bron över Risbäcken, vid Atostugan? I så fall kanske det är Atoklimpen vi anar där bakom.

Calle
Ja, alla dina slutsatser är helt rätt! Dessutom är det helt riktigt att det heter Atoklimpen och inte -klinten (så säger i alla fall de närboende).

Kan väl också tlllägga att bäcken tillhör avriningsområdet för Røssåga, ett av Norges mest vattenkraftsutbyggda vattendrag...
 
Kanske flera som redan listat ut platsen, men frestar ändå med en till ledtråd. I dalen nedanför finns en namngiven led, men det är ledlöst där jag stod och plåtade.

Calle
 
Den här var svår men tack vare ledtrådarna tror jag nu att jag också kommit på svaret. Ska iväg just så jag väntar till ikväll med att avslöja svaret (om ingen annan hinner före...). Kan väl säga så mycket som att den här platsen har figurerat i den här tråden förr...
 
Nu ser jag var det är! Jag passerade ju där i somras. Det är lite irriterande när folk säger att dom vet var det är men ändå inte skriver det. Sjön är den östligaste av de två sjöarna söder om Gásak.
 
Nu ser jag var det är! Jag passerade ju där i somras. Det är lite irriterande när folk säger att dom vet var det är men ändå inte skriver det. Sjön är den östligaste av de två sjöarna söder om Gásak.

Helt rätt! Lite annan bildvinkel dock än tidigare bild som gör att bakgrund m.m. ser annorlunda ut. Apropå Guratjåhkkå så ser man däråt från den här höjden, dock framgår det bättre med kikare än på den här bilden ;)

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.