Gissa position

Bron finns inte på Kungsleden utan längre längre söderut och ledtrådens aktivitet ger en vink om vilken del av den svenska fjällvärlden som bron finns i...

Jag har också klurat på ledtråden, men blev inte klok. Skidbäcken blev det närmaste då varken Björgen eller Kalla passade in...

Om jag går på den täta björkskogen och branterna omkring så gissar jag på Rävfallet i Vindelälven. Bara för att gissa nåt...

Edit: Och medan jag skrev kom ett svar som betyder att vi får fortsätta att klura ;)
Calle

Med tanke på sista ledtråden får jag vibbar av Bruksvallarna, men där finns det flera broar över Ljusnan. En jag gått över för länge sen är vid Klinken. Kommer inte ihåg att det var så tätt med löv där. Men det får bli min gissning och kanske kommer vi närmare målet.

Klurig och kul bildgåta.

Calle

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Bron över Tronnan?

Hejsan,

Nu var det många år sedan jag passerade där på sommaren, men min gissning är att det är bron över Tronnan och att vi ser Vålåvalen till höger i bilden

/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips