Gissa position

Se där -- och jag som inte ens varit där... :cool:

Här står jag på en led. Var då?

gp186.jpg

Kanske ingen vanlig led? Här verkar inte många ha gått av slitaget att döma. Trots motljuset anar jag att rösestenarna är nymålade. Jag får intrycket att leden är ganska ny. Kanske är den inte ens utmärkt med rött på fjällkartan utan bara en vanlig stig? I så fall har jag ett förslag............

Kanske ingen vanlig led? Här verkar inte många ha gått av slitaget att döma. Trots motljuset anar jag att rösestenarna är nymålade. Jag får intrycket att leden är ganska ny. Kanske är den inte ens utmärkt med rött på fjällkartan utan bara en vanlig stig? I så fall har jag ett förslag............

Leden är en led och är inte särskilt ny. Dock hade ett parti några km längre fram nyligen fått en ny sträckning vid det aktuella tillfället.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Får hjälpa till att ringa in platsen...
Finns likheter med området väster om Anaris och knallen mitt i bild liknar Vålåvalen från öster. Men jag får inte ihop det rikigt och har ingen bra bild själv därifrån att jämföra med. Men bara för att gissa nåt säger jag leden som går vid Lill-/Stor-Gröngumpen?

Calle

Nej, vi är långt från Jämtland. Leden ifråga är inte så välfrekventerad numera, men färdvägen är väldigt gammal. Om perspektivet vrids 90 grader åt höger skulle många känna igen sig direkt.

Hittade något som kan stämma med tanke på leden och vyn till höger. Leden mellan Kaskavagge och Keb, alternativt till Tarfala. Någonstans i närheten av Cievrralahku?

Calle

Hittade något som kan stämma med tanke på leden och vyn till höger. Leden mellan Kaskavagge och Keb, alternativt till Tarfala. Någonstans i närheten av Cievrralahku?

Avståndet är fortfarande långt -- utanför kartbladet, faktiskt. Leden har ett namn och målet för dagen var en bemannad övernattningsstuga.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.