Gissa position

Det här då?

En liten "teaser" från mig och Hans Fowelin.

Bilagor

• Till Utsidan-II.jpg
    Till Utsidan-II.jpg
    80.6 KB · Visningar: 363
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Du är så rätt så rätt men ändå fel. Har du gått där?
Du har helt rätt att vi ser Vallemassivet till vänster och Ruovddevárre till höger, men var är kortet taget?

Hur kunde du identifiera Vallemassivet och Ruovddevárre utan att ha gått där? Jag trodde att det skulle vara en mycket svår bild. Men det är rätt. Vi är på väg uppför västra Njoatsosjåhkå och du kan se var bilden är tagen på satellitbilden.

Så småningom kommer ni att få en (hoppas jag) trevlig beskrivning av hela Njoatsosvagge från mig och Hans.

Bilagor

• Utsidan-III.jpg
    Utsidan-III.jpg
    21.4 KB · Visningar: 340
Det är inte många platser där man kan se högfjäll som reser sig långt ovanför barrträdsskog. Nammatj-klumben Ruovddevárre förde också direkt tankarna till Kvikkjokk, som jag besökte förra året.

Hur gick det att vada älven så långt nere i Njoatsosvágge?

Ny bild får någon annan gärna komma med.

Senast ändrad:

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Inga vad. Hur det gick till kommer vi att berätta om senare. Som avslutning en bild lite längre ner efter Njoatsosjåhkå där man ser Vallespiken och Ruovddevárre lite bättre.

Bilagor

• Till Utsidan-IIa.jpg
    Till Utsidan-IIa.jpg
    68.8 KB · Visningar: 426

avslutad210712

Gäst
Jag tror att du följt med en tur längs östra leden upp till Kebnekaise och vid fototillfället alldeles nyss rutschat på ändalykten ner för Kebnetjåkkaglaciären (om det nu är det den heter).

/ F

Typiskt när det dyker upp ett foto man känner igen så är man för sent ute *L*

Ja, vissa hugger som illrar här! :)

Positionen är så klart helt rätt. Dessvärre blev det aldrig någon topptur. Jag var bara upp till Björlings glaciär och vände. Men det blev lite "fotåkning" på snöfälten! :)

Ja, vissa hugger som illrar här! :)

Positionen är så klart helt rätt. Dessvärre blev det aldrig någon topptur. Jag var bara upp till Björlings glaciär och vände. Men det blev lite "fotåkning" på snöfälten! :)

Vad är det för berg som tittar fram genom molnen?

Mvh Filip

Bilagor

• 6258 - Kopia.jpg
    6258 - Kopia.jpg
    14.8 KB · Visningar: 328

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.