Gissa position

Blir svårt att matcha alla fina bilder som visats här den sista tiden. Men, vad heter sjön respektive tjärnen?

Cale

Bilagor

• IMGF_131.jpg
    IMGF_131.jpg
    66.9 KB · Visningar: 531
Makalöst skickligt att knäcka Jireskalet utan ledtrådar!

Nu tror jag vi har kommit till Rogenområdet och ser just sjön Rogen, kanske från Bustvålen. I så fall kan det vara Bustvåltjärnen i förgrunden.

Hälsn Pelle

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Rätt

Makalöst skickligt att knäcka Jireskalet utan ledtrådar!

Nu tror jag vi har kommit till Rogenområdet och ser just sjön Rogen, kanske från Bustvålen. I så fall kan det vara Bustvåltjärnen i förgrunden.

Hälsn Pelle

Kände igen konturerna från området kring Ammarfjället och jämförde med egna bilder. Men det tog ett bra tag att hitta fotoplatsen.

Rogen och Bustvåltjärnen är helt rätt, den här bilden blev inte gammal :)

Calle

Jag som trodde bilden var alltför lätt. Men jag misstänker att någon ligger lågt för att även andra ska få chansen...........

Ledtråd var det, kan ju vara bra att veta att smältvattnet från den här sluttningen så småningom passerar Umeå.

Alltför lätt tycker då rakt inte jag att det är i alla fall. Fjällbranten för mina tankar till öknarna i västra USA istället för de svenska fjällen...

Efter en stunds kartstudier drar jag till med att vi ser sydostbranten på Riehkiere (vid Björkfjället) bort mot 1338, mest för att få igång gissandet...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips