Gissa position

Tja, det finns ju några småsjöar att välja mellan. Men du har tidigare visat särskilt intresse för Frámakjávrrie. Och med hyfsat medljus kanske vi ser Suhkkie i bakgrunden?

Knepigt, med min gissning har jag bara Sukkiejávrrie framför mig och där får jag inte ihop det.........hoppas någon annan kan förstå ledtråden!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Hmm, kan det vara Riehkiere som vi ser igen där borta? Vilken sjö är det som syns i förgrunden i så fall? 1011?

Visst är det Riehkiere, rätt två gånger på samma fjäll! :)
Det är dock en annan fotoriktning och tjärnen är Skrabmiejávrátje, ungefär 2,5 km från Mahttejavrrie. Så man ser således Riehkiere ur en annan vinkel än på Pers bild.
Ledtråden på Pers gissning att svaret fanns framför dig syftade på att svaret Räker/Riehkiere stod längst upp på den sidan, #7585.

Ny bild!

Calle

Det var lurigt! Men Calle, är du helt säker på tjärnen? I flygbilden är det en massa vide på nordsidan av vattnet, stämmer dåligt med din bild. Jag stod just i begrepp att gissa på Båssajávrrie där terrängen mer liknar ditt foto.

Kan du ange koordinaterna för fotoplatsen Calle?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.