Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tja, det finns ju några småsjöar att välja mellan. Men du har tidigare visat särskilt intresse för Frámakjávrrie. Och med hyfsat medljus kanske vi ser Suhkkie i bakgrunden?
Tja, det finns ju några småsjöar att välja mellan. Men du har tidigare visat särskilt intresse för Frámakjávrrie. Och med hyfsat medljus kanske vi ser Suhkkie i bakgrunden?
Visst är det Riehkiere, rätt två gånger på samma fjäll!
Det är dock en annan fotoriktning och tjärnen är Skrabmiejávrátje, ungefär 2,5 km från Mahttejavrrie. Så man ser således Riehkiere ur en annan vinkel än på Pers bild.
Ledtråden på Pers gissning att svaret fanns framför dig syftade på att svaret Räker/Riehkiere stod längst upp på den sidan, #7585.
Det var lurigt! Men Calle, är du helt säker på tjärnen? I flygbilden är det en massa vide på nordsidan av vattnet, stämmer dåligt med din bild. Jag stod just i begrepp att gissa på Båssajávrrie där terrängen mer liknar ditt foto.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer