Gissa position

En mindre vandringsled nära Ritsem eller Stora sjöfallet, måste nästan betyda gränsleden och bron vid Ubmasjåhkå och finnarna åker runt på Akkajaure.

Stämmer alldeles utmärkt!

Väldigt fin led att gå, men stigen är mycket svår att följa precis öster om bron så räkna med lite 'bushwacking' om ni tar den här vägen. Jag har också förstått att bron har en tendens att skadas i vårfloden då och då, så det kan vara värt att kontrollera med STF i Ritsem att den faktiskt finns på plats innan man traskar bort ditåt.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Här kommer nästa bild. Var är vi och vad ser vi?

Bilagor

• IMG_4988.jpg
    IMG_4988.jpg
    36.2 KB · Visningar: 396
Jag börjar gissningen igen. Känner inte igen mig, men fick beskrivningen av området kring Hotagsfjällen som nåt liknande det här.

Calle

En bit norr om Jämtland. Hittade ett område som kan stämma. I så fall har du plåtat från södra delen av Västra Vardofjället och någonstans därnere i dalen finns Åtnikstugan.

Calle

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Såg ut att vara fin och varierande fjällterräng. Hur var det området att vandra i?

...och här kommer en ny bildgåta.

Calle

Bilagor

• IMGF_118.jpg
    IMGF_118.jpg
    72.4 KB · Visningar: 465
Det var väldigt fint hela vägen mellan Boxfjäll och Klimpfjäll via Arefjället. I varje fall den väg jag tog. Mestadels fjällhed och härliga stugor att sova i. Remdalen är en riktig pärla.

Vi är väl i Jämtland, antar jag. Och det där med ryggen är förstås en ledtråd. Är vi rentav i närheten av Storulvån, och Getryggen?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.