Gissa position

En mindre vandringsled nära Ritsem eller Stora sjöfallet, måste nästan betyda gränsleden och bron vid Ubmasjåhkå och finnarna åker runt på Akkajaure.

Stämmer alldeles utmärkt!

Väldigt fin led att gå, men stigen är mycket svår att följa precis öster om bron så räkna med lite 'bushwacking' om ni tar den här vägen. Jag har också förstått att bron har en tendens att skadas i vårfloden då och då, så det kan vara värt att kontrollera med STF i Ritsem att den faktiskt finns på plats innan man traskar bort ditåt.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Här kommer nästa bild. Var är vi och vad ser vi?

Bilagor

• IMG_4988.jpg
    IMG_4988.jpg
    36.2 KB · Visningar: 400
Jag börjar gissningen igen. Känner inte igen mig, men fick beskrivningen av området kring Hotagsfjällen som nåt liknande det här.

Calle

En bit norr om Jämtland. Hittade ett område som kan stämma. I så fall har du plåtat från södra delen av Västra Vardofjället och någonstans därnere i dalen finns Åtnikstugan.

Calle

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Såg ut att vara fin och varierande fjällterräng. Hur var det området att vandra i?

...och här kommer en ny bildgåta.

Calle

Bilagor

• IMGF_118.jpg
    IMGF_118.jpg
    72.4 KB · Visningar: 472
Det var väldigt fint hela vägen mellan Boxfjäll och Klimpfjäll via Arefjället. I varje fall den väg jag tog. Mestadels fjällhed och härliga stugor att sova i. Remdalen är en riktig pärla.

Vi är väl i Jämtland, antar jag. Och det där med ryggen är förstås en ledtråd. Är vi rentav i närheten av Storulvån, och Getryggen?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.