Gissa position

Här hade vi inte tänkt bo när planerade, men det vart ganska ok ändån. Utsikten åt andra hållet är milsvid. Var är vi?

/Peter

DSCF6167.jpg

Den var inte lätt, men jag gör ett försök. Med tanke på hur det ser ut och att du hade en milsvid utsikt åt andra hållet så gissar jag på Blåhammarkläppen.

Calle

Några dagsetapper... då gissar jag att det kan vara vid Stensdalen någonstans. Får inte ihop det efter leden vid Tobbege därför gissar jag att det kan vara någonstans på östra sidan av Lill-Stensdalsfjället, i så fall med en underbar vy mot öster.

Calle

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Då verkar utsikten vara åt norr, tycker mig se Ånnsjön därnere. Vinkeln tyder på att platsen är mer mot Kyrkstensfjället än Östra Bunnerstöten, men exakt var kan jag inte klura ut.

Calle

Nära nog.... Är faktiskt kyrkstensfjällets topp 1394 som är i bild. Vi hade egentligen tänkt oss att gå från kyrkstenen och längs kammen hela vägen västerut till östra bunnerskalet. Men regn, låga moln och hård blåst gjorde att vi gick på norra sidan runt och över här och sen hem igen...

/Peter

Själva bilden var svår men ledtråden om milsvid utsikt gav ju hjärncellerna lite arbete...
Jag lägger in en gåta med samma tema, milsvid utsikt bakom ryggen.

Calle

Bilagor

• IMGF_95.jpg
    IMGF_95.jpg
    35.7 KB · Visningar: 486

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.