Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
pal2 har kommit så nära man kan begära. Bra jobbat!
Fotot visar alltså platån öster om Darfálcorru mot sydost. Bilden är tagen strax före uppstigning i passet mellan Darfálcohkka och toppen 1626, just där den lilla jokken börjar.
Och där satt den. En dimmig dag på sommarens vandring på väg ner mot Kungsleden i Hoiganvagge. Fotot är taget upp mot nordväst. Vi hade tagit oss ner i Hoiganvagge någon km sydväst om Vuolip Duvras, från Kårsavagge. Hoiganvagge känns lite bortglömd och jag kan inte säga att denna nedre del av dalen gjorde något bestående intryck.
Precis samma väder som jag hade när jag gick förbi för några år sedan - det kändes nästan som att gå i en tunnel med låga moln utefter båda sidorna av dalen.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer