Gissa position

Så där jättemånga Vuolimus-sjöar finns ju inte och den i Hoiganvággi verkar ju passa rätt bra så nästa gissning blir då Vuolimus Hoiganjávri.
 
Och där satt den. En dimmig dag på sommarens vandring på väg ner mot Kungsleden i Hoiganvagge. Fotot är taget upp mot nordväst. Vi hade tagit oss ner i Hoiganvagge någon km sydväst om Vuolip Duvras, från Kårsavagge. Hoiganvagge känns lite bortglömd och jag kan inte säga att denna nedre del av dalen gjorde något bestående intryck.

Nästa bild!

Peter
 

Bilagor

  • _DSC1815MasterWebb.jpg
    _DSC1815MasterWebb.jpg
    49 KB · Visningar: 448
Precis samma väder som jag hade när jag gick förbi för några år sedan - det kändes nästan som att gå i en tunnel med låga moln utefter båda sidorna av dalen.

Var har jag hittat det här videsnåret?
 

Bilagor

  • vide.jpg
    vide.jpg
    34.8 KB · Visningar: 434
Jag gick där i somras, jag tycker att det var bland de jobbigaste passagerna på min Sarekvandring - brant och extremt halt p.g.a. leran.

Någon annan får lägga upp en ny bild.
 
Jag tar chansen och lägger upp en bild från en av årets vandringar. Vad heter fjället i bakgrunden?
 

Bilagor

  • IMG_6575.jpg
    IMG_6575.jpg
    73.6 KB · Visningar: 398
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.