Gissa position

Betydligt svårare enligt min mening. Men du tycks vara kring tusenmetersnivån och jag gissar att det är i Kebnekaisefjällen någonstans. Kanske ser vi Reaiddájávri?
 
Betydligt svårare enligt min mening. Men du tycks vara kring tusenmetersnivån och jag gissar att det är i Kebnekaisefjällen någonstans. Kanske ser vi Reaiddájávri?

Närmare, men inte riktigt framme än.

Lägger till en bild till tagen lite tidigare där fotoplatsen syns ungefär mitt i bilden.
 

Bilagor

  • sjo.jpg
    sjo.jpg
    21.7 KB · Visningar: 556
Tror att första bilden visar Ruskajogas och den andra bilden en överblick över Viddjajavri.

Calle

Viddjajavri är rätt, men fel tillflöde för första bilden.

Ruskajogas är å andra sidan en mycket trevlig jokk att följa över omväxlande skifferberg och granitskivor som ligger staplade på varandra i stora trappsteg upp mot Ruskajavri. Där finns också fantastiskt fina stora gräsängar om man vill tälta med utsikt ner över Viddjajavri.
 
Guorgguvaggi är förresten också jättefin att följa. Jag har gått rakt västerut där och belönades med fantastisk utsikt bort mot Norge när jag kom över passpunkten.
 
Utflödet ur Sánjarvággijávri borde jag ju skrivit.

Inspirerande att se bilder och läsa tipsen om denna trakt där jag aldrig varit. Det måste bli en tur hit också! Men hur ska man hinna allt?

Nu var det ju knappast jag som löste gåtan, men jag bjuder gärna på en bild ändå. Var finns detta magnifika industriområde?
 

Bilagor

  • foto0025.jpg
    foto0025.jpg
    87 KB · Visningar: 409
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.