Gissa position

Det är nära, men inte korrekt. Så här ser vyn ut lite till vänster om föregående.

Bilagor

• 9380990456_e572dba67f_z.jpg
    9380990456_e572dba67f_z.jpg
    169 KB · Visningar: 434

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nu börjar det (förhoppningsvis) klarna. Jag tror att vi befinner oss på nordsidan Sijddojávrre och tittar västerut. Räknat bakifrån ser vi då Skämmabákte, Tjålle och Tjålebákte, vilket tillsammans med perspektivet gör att svaret på den ursprungliga frågan borde vara Tjirák. Gissningsvis står du vid den på kartan makerade tjärnen norr om Alep Vággevárásj och är på väg mot en överenskommen båthämtning i Ribákluokta. :)

Japp, det är Tjirák som klippväggen tillhör. Resten av din beskrivning tycks vara exakt rätt. Jag kom fram till båtplatsen i förtid, och fick sova över där vid Ribákluokta (som kallas Ripotluokta på skyltarna); inga vidare tältplatser. Kallok, som jag tror han heter, hämtade mig morgonen därpå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips