Gissa position

Ojdå! Du låg och lurade i vassen tydligen..:)
Jag trodde du var i någon sommarstuga någonstans och ouppkopplad..

Men helt rätt. Stavningen inte minst..

Ojdå! Du låg och lurade i vassen tydligen..:)
Jag trodde du var i någon sommarstuga någonstans och ouppkopplad..

Nix, inga stugor den här gången.

Här en fjällsjö med strömmande utlopp. Var?
gp159.jpg

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Mer specifikt den nedersta av Válffojávrrit, alltså sjön 946. I bakgrunden Stuor Doaresoaivi. Nedanför forsen finns ett vadställe som vanligtvis är betydligt enklare än de på kartan markerade längre upp, där leden går, men då är det mer eller mindre nödvändigt att gå över/runt just Stuor Doaresoaivi då detta fjäll sluttar brant hela vägen ned i sjön.

Position: 68° 15' 57" N, 18° 12' 18" Ö

avslutad210712

Gäst
Mer specifikt den nedersta av Válffojávrrit, alltså sjön 946. I bakgrunden Stuor Doaresoaivi. Nedanför forsen finns ett vadställe som vanligtvis är betydligt enklare än de på kartan markerade längre upp, där leden går, men då är det mer eller mindre nödvändigt att gå över/runt just Stuor Doaresoaivi då detta fjäll sluttar brant hela vägen ned i sjön.

Position: 68° 15' 57" N, 18° 12' 18" Ö

Är visserligen 9 år sedan jag gick där men tyckte det kändes bekant och självklart vadade jag nedanför forsen och gick på andra sidan.

Eftersom jag håller på med att sortera mina foton avstår jag just nu från att lägga upp men räknar med att ha en uppladdning "i minnet".

Så någon annan kan lägga upp med gott samvete.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

avslutad210712

Gäst
En av fjällvärldens mest kända toppar i mitten så namnet. Misstänker att den här blir kortlivad.

Bilagor

• 20090729_142427_0_A700.jpg
    20090729_142427_0_A700.jpg
    63.7 KB · Visningar: 627

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.