Gissa position

Ojdå! Du låg och lurade i vassen tydligen..:)
Jag trodde du var i någon sommarstuga någonstans och ouppkopplad..

Men helt rätt. Stavningen inte minst..

Ojdå! Du låg och lurade i vassen tydligen..:)
Jag trodde du var i någon sommarstuga någonstans och ouppkopplad..

Nix, inga stugor den här gången.

Här en fjällsjö med strömmande utlopp. Var?
gp159.jpg

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Mer specifikt den nedersta av Válffojávrrit, alltså sjön 946. I bakgrunden Stuor Doaresoaivi. Nedanför forsen finns ett vadställe som vanligtvis är betydligt enklare än de på kartan markerade längre upp, där leden går, men då är det mer eller mindre nödvändigt att gå över/runt just Stuor Doaresoaivi då detta fjäll sluttar brant hela vägen ned i sjön.

Position: 68° 15' 57" N, 18° 12' 18" Ö

avslutad210712

Gäst
Mer specifikt den nedersta av Válffojávrrit, alltså sjön 946. I bakgrunden Stuor Doaresoaivi. Nedanför forsen finns ett vadställe som vanligtvis är betydligt enklare än de på kartan markerade längre upp, där leden går, men då är det mer eller mindre nödvändigt att gå över/runt just Stuor Doaresoaivi då detta fjäll sluttar brant hela vägen ned i sjön.

Position: 68° 15' 57" N, 18° 12' 18" Ö

Är visserligen 9 år sedan jag gick där men tyckte det kändes bekant och självklart vadade jag nedanför forsen och gick på andra sidan.

Eftersom jag håller på med att sortera mina foton avstår jag just nu från att lägga upp men räknar med att ha en uppladdning "i minnet".

Så någon annan kan lägga upp med gott samvete.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

avslutad210712

Gäst
En av fjällvärldens mest kända toppar i mitten så namnet. Misstänker att den här blir kortlivad.

Bilagor

• 20090729_142427_0_A700.jpg
    20090729_142427_0_A700.jpg
    63.7 KB · Visningar: 633

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.